Divadelná hra Ruské denníky je adaptáciou románu Ale Rachmanovovej. Autorka v ňom zaznamenala prerod ruskej spoločnosti v časoch revolúcie, občianskej vojny i začiatkov komunistického štátu a vlastnej emigrácie medzi rokmi 1916 až 1927.
Robert Roth v inscenácii Činohry Slovenského národného divadla účinkuje v postave Gorbunova, ktorý slúži u starého otca Alexandry Ľvovnej a túži prerušiť kolobeh bytia vraždou syna starého otca.
Vybrali sme časť jeho dialógu so starým otcom, v ktorom mu definuje svoje pohnútky, svoje pochody mysle i vysvetlenia neodvolateľnosti svojho konania a najmä jeho zmyslu. Prehovory ostatných postáv o revolúcii sa sústreďujú na tok myšlienok, ktoré sa zhmotňujú pomedzi jednotlivé sekvencie výstavy Avatsýv. Labyrint Erika Bindera. Ponorenie do literatúry na jednej strane a na druhej strane sila skutočného dokumentárneho slova tvárou v tvár Stalinovi z veľkorozmernej maľby vznikajúcej v átriu SNG v rámci Akcie ZET. Sledujeme pohyb osobnej revolúcie z mysle ku konaniu.
Krátky film Ruské denníky je len jednou z mnohých tém, ktoré román otvára. Konfrontácia literatúry, dokumentu, reality, strachu a hnevu jednotlivca, malého človeka, sa môže metaforicky končiť v inom výbuchu. Osobná revolta, osobné pohnútky, osobná premena. Ako sa myseľ odhodláva na čin, ako hľadá svoj objekt realizovania vlastnej revolúcie.